Technologie a produkt

Marketplace – více značek a nové kategorie

Dawid Lewandowicz Product Owner

V současné době naše společnost plně funguje v modelu 1P. Co to znamená? Veškerý sortiment je na našich skladech – nakupujeme a dále prodáváme. V létě 2022 plánujeme spuštění nové 3P prodejní platformy pro zákazníky v Polsku. Vytvoříme marketplace, kde budou naši partneři prodávat produkty přímo našim klientům.

Proč jsme vsadili na Marketplace?
  1. Prodejci chtějí v tomto modelu podnikat. Kontaktovalo nás více než 1000 společností, které mají zájem o spolupráci.
  2. Máme v nabídce přes 600 značek a chceme přidat další. Spolupráce v modelu Marketplace nám pomůže růst ještě rychleji. Díky tomu najde zákazník na MODIVO vždy přesně to, co hledá.
  3. Naši stávající partneři se nás na tyto funkcionality sami ptají. Bestsellery a nové kolekce budou i nadále dostupné přímo u nás. Starší a méně oblíbené produkty se budou prodávat formou 3P.
  4. Marketplace nám umožní zavést zcela nové kategorie – zdraví a krása nebo vybavení interiéru.
  5. Výzkumná agentura Inquiry uvádí, že podíl marketplace na globálním e-commerce trhu je již 62 % a v příštích letech se může zvýšit až na 75 %. To je další z důvodů, proč se MODIVO otevřelo tomuto obchodnímu modelu.
K budování nových funkcionalit využíváme vlastní zdroje a řešení dostupná na trhu. Provozně je to obrovská výzva. Pracujeme v architektuře mikroservisů. V první řadě klademe důraz na vysokou efektivitu a spolehlivost našich řešení. Marketplace způsobilo mnoho změn v naší současné architektuře a bylo spojeno se značnými výzvami. Vznikly nové služby, některé se musely vyvinout. Tam, kde vidíme prostor, používáme hexagonální architekturu s využitím Domain Driven Design. Doména Marketplace je komplikovaná, existuje v ní mnoho procesů, jejichž pochopení a implementace je výzvou, která přináší mnoho uspokojení.

MODIVO